II. Dünya Savaşı’nın sonlarında İtalya’da kendini gösteren Yeni Gerçekçi sinema akımı da gerçekliği sokaklarda arar; İtalya’daki ekonomik krizi, yoksulluğu, işsizliği kendisine konu edinir. Yeni Gerçekçi sinemanın protagonisti alt sınıftır, ama bununla sınırlı kalmayarak hikâyelerine polisleri, rahipleri, öğrencileri, askerleri, çiftçileri de yerleştirir. Akımın filmleri belgeselvari kurmaca öyküler ile sokağın romantize edilmiş bir tasvirini sunar.
.
“İlle de Bisiklet Hırsızları : Gerçeklik ‘Son’ ile başlar.” Asra Çıra kültür, sanat, gezi rehberiniz Arka Plan Sanat’ın 17. sayısında yazdı.
.
Dijitalleşen dünyamızda dijitale bulaşmadan sadece dokunarak okuyabildiğiniz yayın organımız Arka Plan Sanat’a web sitemizden ulaşabilirsiniz.