İran Sineması: Fotoğrafik Gerçeklik ile Şiirsel Duygu Arasında Leave a comment

📌 Sinema tasvir edilen bir hikâye değildir: Dahası hikâyesiz sinema daha şiirsel ve resimsel veya fotografiktir. Aslında şiirsel sinema anlatıya ve karaktere bağlı değildir. Bu bağlamda Werner Herzog şöyle der: “Sinemada daha derin gerçeklik katmanları vardır; şiirsel ve heyecan verici gerçek gibi şeyler. Ve bu; gizemli ve anlaşılması zor bir gerçektir” (Nichols, 1981).
.
İran sineması görünüşü itibariyle, en toplumsal halinde bile, şiirsel bir görünüme sahiptir. İran filmlerinde kelimeler bazen figürler, semboller ve işaretler şeklinde stilize edilmiş ve karakterlerin duygularını göstermek için diyalog, görüntü ve insan ilişkilerinde şiirsel bir form ve bir duygu ortaya çıkmıştır. Aslında İran sinemasında şiirsel sinemayla kasıtsız bir alt metin ve içsel bağlantı vardır.
.
“İran Sineması: Fotoğrafik Gerçeklik ile Şiirsel Duygu Arasında”
.
🖊 Tahran Üniversitesi’nden Mansoor Majed, kültür, sanat, gezi rehberiniz Arka Plan Sanat’ın 22. sayısında sizler için yazdı…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Left Menu Icon