İran sinemasının en tanınmış yönetmeni Abbas Kiyarüstemi sineması da böyle bileşenlere sahiptir: Anlatım ve diyaloğa dayalı olmayan, kendine has özellikleri olan şiirsel bir sinemadır. Kiyarüstemi’nin soyut poetikası, ücra bir köyde hayatın anlamını bulma biçiminde yatar. Ayrıca izleyicinin duygularını etkilemek için muhteşem sahneler kullanmaz. Amatör oyuncuları genellikle yerel lehçeleri (Gilaki veya Kürtçe gibi) konuşurlar ve hiçbir yapay efektten arındırılmış oyunculukları seyirciyi ne güldürür ne de ağlatır. Müziği duyguları uyandırmak için bile kullanmaz ve filmlerinin çoğu anında seyirciyi müziğin yokluğunda kavramlara, doğrudan açıklanmayan anlamlara odaklanmaya davet eder.
.
“İran Sineması: Fotoğrafik Gerçeklik ile Şiirsel Duygu Arasında”
.
Tahran Üniversitesinden Mansoor Majed, kültür, sanat, gezi rehberiniz Arka Plan Sanat’ın 22. sayısında sizler için yazdı…
.
Dijitalleşen dünyamızda dijitale bulaşmadan sadece dokunarak okuyabildiğiniz yayın organımız Arka Plan Sanat’ın 22. sayısına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://arkaplansanat.com/product/arka-plan-sanat-22-sayi/